Tuesday, February 13, 2007

TAK DE APA YG NAK KATA

dengan nama Allah swt. yg maha pengasih lagi maha penyayang..


nak kata apa tengahari ini?

andai dilihat pd jarum jam di dinding maka ia bermakna jam tepat 2 ptg. mentari hari beransur pergi lagi. azam hati moga hari ini lebih bermakna dari semalam. resultnya entah bagaimana. bagaimana dgn pengurusan masa? study, mentalaah, mengahafaz, bagaimana dgn al quran?, ulangkaji pengajian yg lepas?... terlalu byk yg masih berbaki tak dilangasaikan andainya mahu dihisab dikira. bagaimana dgn pahala? bagaimana dgn dosa yg dilakukan? ya Allah teruknya. belum lagi nafas pergi namun kini dah terasa seolah mahu jd bagai pokok kayu tubuhan. hidupnya tak dihitung apa lagi diambil kira. perginya dan hilang lenyapnya ia bagai abu yg
dibawa angin. tapi kita?semuanya akan diambil kira. teruk kali ni. rasa makin teruk. masa ni hanya mampu mengadu. terasa kalah and amat menjunam entah keceruk mana. ampun kan dosa ku dan jg lah diri ku ya Allah.
.......
mata semakin nak terlelap rasanya. munkin ia terasa sedikit penat akibat semlm pun dah lewat dilelapkan ia, dan di awal pg hari ini dipaksa lagi berkelip2 di hadapan makhluk bernama laptop ni.
.......

dilihat pd agenda diari, amat byk yg dirangka utk diselesaikan. mengahafaz-mecatat balik pengajian lepas-menaip terjemahan yg amat byk belum disiapkan. ermm . sekali sakala terasa juga baik hidup dizaman purbakala. hidup bersama iklim, alam and dunia realiti. tidak disibukkan dgn benda2 dunia semacam ini, tiada sebarang pencemaran. pencemaran pemikiran, kebendaan dan ditambah lagi dgn pelbagai kelalaian yg disertakan perbagai benda dan karenah manusia.
.......
apapun aku mesti rest sat. masa ni masih terasa masa cuti. so kadang2 kena ikut hati.
so mai kita sleepyy.

moga tidur kerna ALLAH.
....

nak buat catatan bagai tertera seperti di blog-blog kawan yg lain terasa amat berat utk dikongsi bersama perjalanan kehidupan seharian. kali ni anggap je lah kita bersembang bersama-sama wahai semua sahabat.





 

1 comment:

Mr Ceroj said...

heh... igt kan hape tulis pnje bjelo... nk tdo rupenye. tdo siang plak tu...