Monday, November 06, 2006

ILMU SEBAGAI PENASIHAT HATI

Mentari petang hari ini berlalu pergi lagi. Perginya ia bagai kelmarin yg lepas. Apa yg patut disedari adalah realiti telah perginya saat dan detik utk masa berdenyutnya jantung kita ini. Semakin berkurangnya masa hayat tika di dunia ini. Yang pasti kita makin mendekati hari esok yg masih belum pasti. Di sana ada pepatah "setiap perkara yg mendatang adalah yg pasti ia makin mendekati kita".
Stop yg itu, apa yg lebih penting daripada semua itu ialah, kita perlu meneruskan tali perjuangan walaubagaimana sekalipun berlalunya kisah hidup kita ini.
Soalnya apakah tekad perjuangan hidup dan mati kita tika mana sehari-harian yg masih berlalu ini?
Bagaimana khususnya buat hidup aku dan kamu? disana aku merasakan ada sedikit keyakinan sebelum aku memberi jawapan yg tersendiri. Kita perlu tengok and pandang atas and bawah, di mana kita berada tika ini? Itu juga telah jelas and pasti. So apa lg? Ya! Perlu satu perkara yg sememangnya yg telah pasti semua memerlukannya. Wahai diri ini. Perbaharuilah one again suara hati and tekat hati mu. Itulah ia TEKAD " ILMU SEBAGAI PENASIHAT HATI".
Ok. Itu je nak cakap :D. Sabda Nabi MUHAMMAD SAW. : "sesiapa yg Allah inginkan kebaikan pd dirinya, maka Ia memberi faham berkaitan agamaNya." aukama qaal saw.
so, didiklah hati dgn ilmu Ilahi.
Semesta pengajian baru dah datang and dah bermula. Sem pengajian yg bertemankan suhu yg sejuk dan dingin. Apapun aku senantiasa merinduinya. Yeh! perjuagan mesti diteruskan.
Hidup cemerlang, mati terbilang! lg penting bagi diri kita ini, adalah jd hamba ALLAH SWT. tuhan RABBU I'ZATI.
fi amanillah and siru a'la baarakatillah.
" selamat berjuang mentalaah pengajian buat kawan-kawan"
(formula 3t --> TEKUN + TABAH + TAWAKKAL)
"BERSAMA PERSATUAN AND JANGAN TINGGAL PEMBELAJARAN"

No comments: