Wednesday, May 02, 2007

Jangan takut jatuh cinta




Kadang-kadang kita sering melarikan diri dari hal-hal  mengenai cinta and mencintai dan
warga-warga yg sewaktu dengannya. Ini semua boleh diungkapkan bagai kita lari dari bayang-bayang. Boleh juga lari kita dari bayang-bayang namun ia bagai ikan yg lemas dalam air. so jangan buang benih cinta suci dalam hati. Berhemahlah dikala menjaganya. 

Cinta



Tuhan ...
saat aku menyukai seorang teman
Ingatkanlah aku bahawa akan ada sebuah akhir
sehingga aku tetap bersama Yang Tak Pernah Berakhir

Tuhan ...
Ketika aku merindukan seorang kekasih
rindukan aku kepada yg rindu Cinta Sejati-MU
agar kerinduanku terhadap-Mu semakin manjadi

Tuhan ..
JIka aku mesti mencintai seseorng
temukan aku dengan orang yg mencintai-Mu
agar bertambah kuat cintaku pada-Mu

Tuhan ...
Ketika aku sedang jatuh cinta
Jagalah cinta itu
Agar tidak melebihi cinta pada-Mu

Tuhan ...
Letika aku berucap 'aku cinta padamu'
Biarlah kukatakan kepada yg hatinya tertaut pada-Mu
Agar aku tak jatuh cinta dalam cinta yg bukan kerana-Mu

Sebagaimana orang bijak berucap ...
Mencintai seseorang bukanlah apa-apa
Dicintai seseorang adalah sesuatu
Dicintai oleh orang yg engkau cintai sangatlah beerti
Tapi dicintai oleh Sang Pencipta adalah segalanya

------------------------------------------------------------------------------------------------

Tambahkan dan lunakkan suara cinta di hati dan dan seluruh jiwa demiNya,
Di saat kita berjuang mencari sinar ilmu hidayahNya.

SELAMAT MENJALANI IMTIHAN FASLU AKHIR @ FINAL EXAM MUSIM PANAS 2007 PADA SEMUA



BITTAUFIQ WANNAJAH




2 comments:

Dr Kadir said...

Mari kita berCINTA Ustaz Ziad :D

Ziyad said...

moga saya akan cinta melebihi dr yg awak cintakan saya.. :D